fbpx
Sprzedaż domu – case study

Sprzedaż domu – case study

Grzegorz Dworak > nieruchomości > Sprzedaż domu – case study

Sprzedaż domu – case study

https://www.grzegorzdworak.pl/index.php/2020/07/15/sprzedaz-domu/

Właściwy wybór agencji, odpowiednia strategia oraz narzędzia prezentacji są kluczowe dla powodzenia planów sprzedażowych nieruchomości. Na przykładzie case study chcę pokazać jak to działa w praktyce.

Sprzedaż domu – sytuacja zastana

Dom pod Bielskiem na sporej działce z widokiem na góry był wystawiony przez rok na sprzedaż przez małą, lokalną agencję z małego miasteczka przez rok. Następnie właściciele sami podjęli próbę sprzedaży. Niestety działania te dawały mierne rezultaty.

Należy tu dodać, że poprzednia agencja także związała się z klientami umową na wyłączność na rok. Niestety po wykonaniu zdjęć telefonem, bez żadnych przygotowań i umieszczeniu ich w internecie nie działo się nic. Właściciele nie otrzymywali żadnych raportów, nawet sam kontakt nie był podtrzymywany.

Sprzedaż domu – spotkanie z klientami

W takiej sytuacji spotkaliśmy się z klientami, którzy po zaprezentowaniu naszego sposobu działania zdecydowali się na współpracę na wyłączność. Przekonał ich fakt przygotowania strategii, profesjonalnych zdjęć i zastosowania nowych technologii. Dodatkowo wykonaliśmy ujęcia z wykożystaniem drona. Zdecydowaliśmy, że obrominimy cenę nieruchomości mimo, że właściciele byli już zdecydowani na obniżenie ceny.

Nasza oferta zaskoczyła właścicieli i dała im nadzieję, którą pomału zaczynali tracić. My po obejrzeniu nieruchomości podjęliśmy wyzwanie chociaż sytuacja nie wydawała się prosta.

Ogłoszenie od ponad roku opatrzyło się w internecie, sam dom dość klasyczny z przewagą stylu cottage, chociaż w bardzo dobrym stanie i z zadbanym ogrodem. Dodatkowo należy wspomnieć o kolejnym utrudnieniu, dom do sprzedaży przyjęliśmy początkiem marca 2020 roku, tuż przed wybuchem pandemii Covid-19.

Sprzedaż domu – zmiana wizerunku

Przeanalizowaliśmy wnikliwie sytuację i potencjalną grupę docelową. Rozpoczęliśmy od przygotowania domu do sesji zdjęciowej. Poprosiliśmy właścicieli o usunięcie sporej ilości pamiątek religijnych, nadmiaru ozdób i rzeczy zalegających w kątach, na meblach. Zwracaliśmy uwagę na to aby odsłonić i podkreślić wiejski charakter domu. Poprosiliśmy o usunięcie zazdrostek z okien, odsłonięcie drewnianych okiennic, w kuchni o usunięcie piętrzących się lekarstw za mlecznymi szybami kuchni. W salonie wyłoniliśmy drewnianą podłogę, dodaliśmy zielonych roślin i poprosiliśmy o rozpalenie ognia w klimatycznym kominku. Z sesją zdjęciową czekaliśmy na piękny słoneczny dzień z dobrą widocznością, tak aby wnętrza zalewało słońce w pobliskie góry było widać jasno i klarownie. Wykonaliśmy także wirtualne space i dodatkowe ujęcia z drona. 

Sprzedaż domu – analiza i stregia

Z takim materiałem przystąpiliśmy do tworzenia oferty, zdecydowaliśmy się skierować ją do osób z większych miast, które szukają miejsca z dala od miejskiego zgiełku, które mogą pracować zdalnie i nie muszą codziennie dojeżdżać do centrum Katowic, Bielska czy Krakowa. Opis powstał tak aby podkreślać dokładnie te atuty nieruchomości, na które zwróci uwagę właśnie taka grupa docelowa.

Sprzedaż domu – działania marketingowe

W promocji skupiliśmy się na geotargetowaniu na miastach w obrębie 100 kilometrów, osobach po 35 roku życia z wolnymi zawodami. Dzięki wysokiej jakości zdjęciom, filmom oraz dobrze przygotowanym wirtualnym spacerze mogliśmy zaprezentować dom również w trakcie pandemii. Klientom zaoferowaliśmy także spotkania na skype z agentem na nieruchomości. 

Sprzedaż domu – znalezienie kupca

Zaledwie po 5 tygodniach naszych działań znaleźliśmy klientów zdecydowanych na zakup. Zgodnie z naszymi założeniami było to małżeństwo z Krakowa, które stwierdziło, że zamiast kupować apartament mogą w tej samej cenia kupić dom z pieknym ogrodem. Nie Mieli potrzeby codziennie dojeżdżać do miasta więc było to dla nich idealne rozwiązanie. Urzekł ich wiejski charakter domu, który wydał im się cieplejszy i przyjaźniejszy niż minimalistyczne apartamentowce. W maju została podpisana umowa przedwstępna a kilka tygodni później asystowaliśmy przy finalizacji transakcji.

Sprzedaż domu – finalizacja transakcji

Obie strony były bardzo zadowolone z naszej opieki i staranności. Mimo trwających obostrzeń doprowadziliśmy do finalizacji umowy. W tamtym okresie nie mogliśmy wielu formalności załatwiać w urzędach, wszystko odbywało się online. Sprawy formalne załatwiamy zaraz po podpisaniu umowy – w tej sytuacji okazał się to podwójnie zbawienne, wszystkim zależało na czasie a my procedury rozpoczęliśmy tuż przed pandemią. Gdybyśmy nie zaczęli działa od razu na pewno nie udałoby się zebrać kompletu dokumentów na czas. Zobacz na oferty domów w Dworak Nieruchomości – tutaj.

Przeczytaj także:

8 błędów przy sprzedaży domów jednorodzinnych

Posted By

Grzegorz Dworak