Sprzedaż domów to osobny sektor w branży nieruchomości. Nie każdy się w nim specjalizuje. Prezentacja domów wymaga większych nakładów pracy i pieniędzy. Osobiście dobrze czuję się w tym sektorze i mam bardzo dobre wyczucie rynku w regionie w jakim pracuję. Jednak dziś o tym jak zaprezentować dom w internecie w dzisiejszych czasach.
Dobra inwestycja
A czasy jak wiemy mamy dość specyficzne. Pandemia Covid-19 utwierdziła mnie w przekonaniu, że sumienne odrobienie lekcji z prezentacji to była dobra decyzja. Od lat inwestuję w prezentację, jakkolwiek to nie brzmi dziwnie 🙂 Kiedy spopularyzowała się fotografia cyfrowa już pracowałem jako agent nieruchomości. Od razu wiedziałem, że dobra fotografia to jedyna droga. Później popularyzacja smartfonów utwierdzała mnie tylko w przekonaniu, że internet to przyszłość. Dziś już nie mam czasu na fotografowanie i zlecam to współpracownikom ale staram się nadal trzymać rękę na pulsie. Interesuje się sprzętem i nowinkami technologicznymi, teraz także dronami i wirtualnymi spacerami. No właśnie, troszkę się namnożyło tych możliwości. Zacznijmy jednak od początku.
Nowoczesna sprzedaż nieruchomości
Tworząc usługę zawsze myślę o kliencie. Ponieważ pracuję tylko na wyłączność dla mnie klient to sprzedający. To dla niego przygotowuję ofertę i jego reprezentuje. Nie zmienia to jednak faktu, że oferta musi być przygotowana z myślą o potencjalnie kupujących. Przyjmując dom od razu zastanawiam się dla kogo byłby on idealny, kto jest potencjalnym odbiorcą. Co ten dom wyróżniać i na tle wielu innych. W tych ocenach kompletnie zdaje się na swoją intuicję i doświadczenie. Czasem trzeba wybrać na co postawić i wtedy liczy się instynkt agenta.
Liczy się wizja
Moje wnioski przekazuje fotografowi i realizatorom spotu i spaceru wirtualnego. Jeśli także zajmujemy się homestaging’iem to również styliście wnętrz. To może wydawać się przesadą ale ważne jest aby mój opis nieruchomości korelował ze zdjęciami i filmem. Jeśli chcę podkreślić duży taras to musi być świetnie pokazany a spot z ujęciem drona zaczniemy od ujęcia, które pokazuje właśnie ten taras a następnie widok z niego. Chcę aby oglądający ogłoszenie szybko zobaczył atuty nieruchomości. Przecież poszukujący człowiek ogląda setki ogłoszeń – moje musi go zainteresować szybko, musi zrobić tzw. pierwsze wrażenie!
Jak zaprezentować dom na sprzedaż na zdjęciach?
zobaczcie na te zdjęcia, są przepiękne. Pokazują wnętrza domu, który mamy w ofercie. Nie przekłamują rzeczywistości, ale kolory i jakość są bardzo przyjemne dla oka. Są zrobione o odpowiedniej porze, z użyciem odpowiedniego sprzętu.
[/vc_column_text][vc_media_grid grid_id=”vc_gid:1597164476949-653c39e7-ce0f-3″ include=”544,545,546,547,548,549,550,551,552,553,555,556,557,558,559″ css=”.vc_custom_1597162904133{margin-top: 20px !important;margin-bottom: 20px !important;}”][vc_column_text]
Spot do oferty domu przy użyciu drona
Drony są moim zdaniem niezbędne przy prezentacji domów jednorodzinnych, ich ogrodów i okolicy. Sam wygląd, wielkość i wygląd ogrodu oraz najbliższe otoczenie możemy pokazać kilkoma ujęciami. To świetne rozwiązanie, które pozwala potencjalnemu nabywcy szybko zorientować się w stanie nieruchomości i jej położeniu. To także spore ułatwienie dla agentów, jeśli oferta jest dobrze przygotowana nie otrzymujemy telefonów od wstępnie zainteresowany, nie odpowiadamy na masę pytań. Wszystko można zobaczyć w ofercie, zainteresowani dzwonią albo z bardzo szczegółowymi i zaawansowanymi pytaniami albo aby się umówić na spotkanie. Zdarzyło mi się także przyjmować od razu rezerwację! Zobaczę przykładowe spoty, robimy ich więcej na stronę, do socialmediów ale te to są akurat dłuższe wersje.
[/vc_column_text][vc_video link=”https://youtu.be/2Fl7CTm0Dik” css=”.vc_custom_1597162936453{margin-top: 20px !important;margin-bottom: 10px !important;}”][vc_video link=”https://youtu.be/YdlpXcs21_I”][vc_column_text]
Wirtualny spacer po nieruchomości
W okresie pandemii wirtualny wielu agentów zastanawiało się jak zaprezentować dom na sprzedaż? Wirtualny spacer okazał się być bardzo cennym narzędziem – idealnym rozwiązaniem. W mojej agencji Dworak Nieruchomości jest standardem przy ofercie domu już od 2 lat. Od jakiegoś czasu korzystamy z technologii Matterport – spacery 3D najwyższej jakości. Pisałem więcej o tej technologii tutaj. Pozwala ona nawet na to, że oglądający może zmierzyć wybrane odległości i sprawdzić czy w danym pokoju jego mebel się zmieści. Do tego nie ma żadnych zniekształceń a jakość jest świetna. Ten spacer można także oglądać na Googlach VR. Zobaczcie:
[/vc_column_text][vc_raw_html]aHR0cCUzQSUyRiUyRm1vcmVsb3dhNS53aXJ0dWFsbmUtc3BhY2VyeS5wbCUyRiUyMA==[/vc_raw_html]