fbpx
Czym jest VISUAL STAGING – wywiad z Agatą

Czym jest VISUAL STAGING – wywiad z Agatą

Grzegorz Dworak > nieruchomości > Czym jest VISUAL STAGING – wywiad z Agatą

Czym jest VISUAL STAGING – wywiad z Agatą

https://www.grzegorzdworak.pl/index.php/2021/02/22/visual-staging/

Zapraszam na wywiad z Agatą Szczepańczyk, która łączy zawód agentki w Dworak Nieruchomości oraz projektantki wnętrz. Jest przykładem na to, że te dwa zawody można nie tylko z powodzeniem łączyć ale nabyte w nich kompetencje dają jej większe możliwości w każdym z nich. Dziś opowie nam jak wykorzystuje swoją wiedzę i o najnowszej usłudze na rynku nieruchomości – visual staging’u.

Grzegorz Dworak: Czym jest projektowanie wnętrz? Z jakich etapów się składa?

Agata Szczepańczyk: W projektowaniu chodzi o zestawienie potrzeb klienta, jego wizji, inspiracji ze stanem rzeczywistym jaki mamy, najlepiej przy uwzględnieniu budżetu jakim dysponuje.

Kolejnym krokiem jest koncepcją, którą będziemy dostosowywać do przestrzeni. Na tym etapie tworzy się rzuty, dostosowuje się instalacje, jeśli tego wymaga założenie.  Następnie narzuca się tektury, “ubiera się wnętrze dodatkami” i tworzy ostateczny wizerunek.

Ostatnim etapem jest przedstawienie projektu oraz wspólny dialog czy założenia zostały spełnione i przekazujemy projekt do realizacji.

G.D.: Czy warto projektować tylko nowe puste mieszkania?

A.S.: Przy projektowaniu wnętrza domu lub mieszkania od stanu deweloperskiego dla projektanta proces tworzenia aranżacji jest prostszy gdyż pracujemy na czystej bazie. Jednak to niejednokrotnie zmiana koncepcji i układu zastanego już zamieszkałych nieruchomości niesie za sobą ogrom wyzwań, co w efekcie daje większą satysfakcję zarówno klientowi jak i dla mnie osobiście.

G.D. Na czym polega różnica między projektowaniem a robieniem wizualizacji?

A.S.: Wizualizacja to inspiracja, do której dążymy – przy zachowaniu proporcji danej przestrzeni, to swoisty sposób tworzenia wizji, jak nasze wnętrze może wyglądać.

Natomiast projektowanie to przedstawienie drogi do tej ostatecznej wizji. Pokazujemy w jaki sposób  mają być ułożone okładziny ścienne, podłogi, meble, rozmieszczenie oświetlenia i elektryki, tak aby dały efekt jak przedstawione wizualizacje.

G.D.: Jakich narzędzi czy technik się używa?

A.S.: Przy projektowaniu i tworzeniu rzutów pomieszczeń możemy używać różnego rodzaju programów typu CAD, wizualizacje natomiast wykonujemy przy użyciu silnika renderującego połączonego z programem do tworzenia projektów 3d. Następnie wykonuje się postprodukcje graficzną, aby jak najbardziej urzeczywistnić obraz.

G.D.: Czy Twoim zdaniem sprawdza się to w branży pośrednictwa nieruchomości?

A.S.: Na rynku nieruchomości niedawno zaczęła ukazywać się nowa usługa VISUAL STAGING. Dzięki tej usłudze sprzedając nieruchomość możemy zachęcić ewentualnych kupujących, aby dostrzegli potencjał drzemiący w danym wnętrzu. Nawet jeśli jest to niewyposażone i nieumeblowane mieszkanie lub wnętrze, które swoje lata świetności ma już dawno za sobą.

Na rynku dostępne są dwie usługi – bliżej nam znany home staging lub właśnie visual staging, który jest często bardziej dostępny z powodu swojej ceny. Home staging często niesie za sobą wydatki zbliżone do małych remontów, wypożyczenia mebli lub po prostu doposażenia mieszkania. Visual staging to wizja przestrzeni danej nieruchomości. Projektant na zlecenie agencji lub sprzedającego wykonuje wizualizacje pomieszczeń pod konkretną grupę docelową.

G.D.: Co to daje pośrednikowi nieruchomości?

A.S.: Pośrednik w łatwy sposób przy użyciu wizualizacji może podkreślić mocne strony danego mieszkania lub domu. Klienci często mają problem z wyobrażeniem sobie jak dane wnętrze zmieni się po umeblowaniu, czy nadaniu zupełnie innych barw. Osoba prezentująca mieszkanie lub dom na sprzedaż bądź wynajem ma konkretne narzędzie do przedstawienia wizji układu funkcjonalnego danej przestrzeni, którą może dostosować pod daną grupę docelową. Przy użyciu odpowiednich technik graficznych i tricków, oraz odpowiedniemu doborowi dodatków projektant może w prosty sposób np. rozjaśnić z pozoru ciemne i ponure na co dzień lokum. Nieciekawe mieszkanie przekształcić w miejsce, które może mieć swój indywidualny, niepowtarzalny charakter, co z pewnością  przełoży się na przyciągnięcie uwagi kupujących. Wizualizacja pomoże także wyróżnić ogłoszenie na tle innych innych ofert dostępnych na rynku.

G.D.: Czy masz przykłady aby przez takie działania nieruchomość szybciej się sprzedała?

A.S.: Tak, niedawno otrzymałam zlecenie stworzenia wizualizacji wnętrz domu jednorodzinnego, który od dłuższego czasu był wystawiony na sprzedaż. Właściciele wraz z wyprowadzką wynieśli meble oraz dodatki. Dom przez to stracił charakter i tożsamość, a potencjalnym nowym nabywcom z reguły nie przypadał do gustu mimo, że był naprawdę godny uwagi. Po wykonaniu usługi visual staging’u i odpowiednim przedstawieniu wizualizacji przez pośrednika udało się sprzedać nieruchomość w przeciągu miesiąca. Jak już wspomniałam, poprawa czasu to nie jedyny aspekt wspierania sprzedaży. Dobrze przeprowadzona współpraca między agentem, a projektantem  pomaga przebić się w “morzu” ofert nieruchomości w Internecie. To zaś przekłada się na lepszą efektywność pracy pośrednika.

G.D.: Agato – dziękuję za tą rozmowę!

A.S.: Również dziękuję!

Przeczytaj także:

Idealny pośrednik nieruchomości czyli jaki?

Dlaczego sprzedaż nieruchomości przeciąga się w nieskończoność?

Posted By

Grzegorz Dworak